Problémák, problémák, problémák

1. Mennyiben tud segíteni a kereszténység a konkrét, mindennapi problémák megoldásában?
"Jöjjetek hozzám akik fáradtak vagytok és terheket hordoztok, én felüdítelek titeket" - mondja az egyik irányzat.

2. Ezzel szemben vajon mennyiben tud segíteni a buddhizmus a konkrét, mindennapi problémák megoldásában?
Erre a Buddha válasza: ha hozzám jössz 83 problémáddal, én csak a 84-ik problémádon tudok segíteni, ami: "Azt akarom, hogy ne létezzen a többi 83 problémám".

3. Mennyiben tud segíteni attila, hogy eligazodhassunk e két szempont között?
Erre mondja attila, hogy ő szívesen felhomályosít. Íme:

a 85-ik probléma: van egy helyzet és kinevezem problémának, mert racionalizálni akarom azt, hogy "csak úgy" alakítani akarom a világnak a számomra nem tetsző szeletét. Viszont nem szeretném vállalni a felelősséget ezért az önkényes viselkedésért. Inkább ráfogom valamilyen "univerzális" rációra.

Miért nem vállalom fel?
A válasz a 86-ik probléma:
Mert akkor az egész probléma-témakör átköltözik saját magamra.

Miért probléma ez?

Mert ha az az "én" áll neki a problémamegoldásnak, amely szubjektív volta miatt nem megbízható, a terv zsákutcába jut.

Nem kivitelezhető.

In aeternum Amen!

2 beszólás:

mzsolt írta...

A 84. probléma nagyon tetszett, így megfogalmazva még nem olvastam ezt.

A továbbiakat nem nagyon értem, de ennyi is megérte. :)) Mindenesetre nekem kissé úgy tűnik, a 85. és 86. probléma leginkább a 84. tárgyalása, ami kissé veszélyes, mert nem tárgyalással lehet feloldani a 84.-et.

Csiki Attila-József írta...

Szerintem nagyon jól látod:)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger